شاید تا همین چند سال پیش کسی فکر نمی کرد که بتوان از طریق اینترنت به راحتی طلا و یا حتی جواهرات را خریداری کند. تا قبل از این، همه فکر می کردیم حتما باید به یک طلا فروشی برویم تا بتوانیم طلای مورد نظر خودمان را خریداری کنیم.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و هرچیزی را در هر جایی که بخواهیم می توانیم از طریق اینترنت بفروشیم یا بخریم، حتی خرید و فروش طلا و جواهرات از طریق اینترنت قابل اجراست. به خاطر اهمیت خرید طلا از فروشگاه های اینترنتی، قصد داریم در این مطلب مزایا و نکاتی از خرید طلای اینترنتی را به شما معرفی کنیم.

 

در حال حاضر برترین و مشهورترین گالری‌های طلا و جواهر کشور، حجم قابل توجهی از فروش خود را از طریق مشتری‌های اینترنتی خود دارند و از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام خود اقدام به فروش طلا می‌کنند.

از سویی دیگر توسعه این نوع از خرید طلا زمینه‌ای را برای سودجویان فراهم کرده که باعث می‌شود از این خرید غیر حضوری به عنوان فرصتی برای فروش طلای تقلبی یا عیار پایین استفاده نمایند.

به همین دلیل نکاتی را درباره خرید اینترنتی طلا با شما در میان خواهیم گذاشت که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، همواره خریدی مطمئن خواهید داشت.

1-اعتبار طلافروشی:

همواره سعی کنید از طلا فروشی‌های دارای اعتبار، خرید اینترنتی طلا را انجام دهید. فروشگاه‌های معتبر و دارای نام و نشان معروف، هرگز اعتبار خود را به پول‌های خرد نمی‌فروشند و رضایت مشتری در صدر اهمیت آن‌ها است.

2-ضمانت دریافت کالا:

پیش از واریز وجه، از ضمانت فروشگاه درباره ایمنی ارسال کالا اطمینان حاصل نمایید. این ضمانت در این حد است که فروشگاه شیوه پستی مطمئنی را انتخاب کند و در صورت عدم رسیدن کالا مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

3-کامل بودن فاکتور:

مواردی که در فاکتور خریدتان قید خواهد شد را بررسی نمایید. شما حق دارید موارد نامبرده در این مقاله را از فروشنده بخواهید که در فاکتور قید کند.

4-درگاه مطمئن پرداخت:

پرداخت از درگاه الکترونیکی مطمئن‌تر از کارت به کارت است و وجود یک درگاه نشان‌دهنده اعتبار فروشگاه خواهد بود.

نکات کلی در مورد خرید اینترنتی طلا

– پس از پرداخت مبلغ در زمان خرید آنلاین طلا، یک رسید با شماره پیگیری به شما داده می‌شود. حتماً این شماره‌ی پیگیری را تا زمان تحویل کالا و اطمینان از سلامت آن پیش خود نگه دارید. به این خاطر که همه‌ی پیگیری‌های بعدی مثل زمان رسیدن کالا یا شکایت از محصول از طریق این شماره‌ی پیگیری قابل انجام است.

– پیش از آن که رسید تحویل بسته‌ی پستی را امضا کنید، مطمئن شوید که بسته‌بندی کالا سالم است، باز نشده یا پاره نیست. این کار برای اطمینان از این است که در طول مسیر کالای شما دست‌کاری نشده است.

– بد نیست توجه داشته باشید که قیمت بالاتر برندهای مشهور نسبت به طلاهای کارخانه‌ای، طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد آنهاست. مخصوصاً زیورآلات طلا و نقره‌ی دست‌ساز یک گالری را شما نمی‌توانید در گالری دیگری پیدا کنید. دلیل آن هم این است که هر برندی، متخصصان و هنرمندان خاص خود را دارد که هر کدام ایده‌های منحصربه‌خود را دارند. در نتیجه، شما برای خاص بودن زیورآلات موردنظرتان مبلغ بیشتری پرداخت می‌کنید.

– اگر به طلا حساسیت دارید، حتماً سراغ طلا با عیار بالا بروید. چرا که مصنوعات طلا از ترکیب انواع فلزات به علاوه‌ی طلا ساخته می‌شوند. یکی از این فلزها، نیکل است که حساسیت‌زائی بالائی دارد. نیکل باعث استحکام و سخت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر، در طلاهایی که عیار پائین‌تری دارند بیشتر از طلاهای عیاربالا از این فلز استفاده می‌شود و در نتیجه، حساسیت‌زایی آنها بیشتر است.

– پیش از خرید آنلاین طلا و نقره حتماً سایز درست خود را بشناسید. یعنی باید بدانید کدام سایز انگشتر برایتان مناسب است. یا با توجه به بلندی گردن و استایل خود، سایز صحیح گردنبند طلا را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *